Странице

22.3.12.

Zarada na netu



Da bi se ostvarila zarada na netu nisu neophodna velika inicijalna ulaganja. Dok god imate računar, pristup internetu, vremena na raspolaganju i volje da se tome posvetite, ispunili ste većinu uslova za rad od kuće. To u početku može da bude honorarni posao, a s vremenom može i da preraste u stalno zanimanje, odnosno rad od kuće gde biste u potpunosti bili sam svoj gazda.

U startu je potrebno rešiti da li imate nameru da pokrenete sopstveni sajt ili imate nameru da svoje vreme posvetite nekoj vrsti on line usluga. Ukoliko posedujete neku od veština primenjljivih u virtualnom svetu, programiranje, dizajn, poznavanje nekog stranog jezika, pisanje tekstova, možete se učlaniti na neki od sajtova koji posreduju u takvoj vrsti poslova i raditi honorarno.

U slučaju da se odlučite za prvu opciju, izradu sajta evo nekoliko smernica koje će vam nadam se biti od koristi.
Kao i u svakoj drugoj vrsti biznisa, neophodno je prvo odrediti čime će se taj sajt baviti (popularnim rečnikom izabrati nišu), ko će mu biti ciljna publika (posetioci) i na koji način ćete moći da monetizujete taj sajt. Pokušaću na neki način sublimišem sve ovo u koliko toliko čitljiv i razumljiv tekst. Pa da krenemo redom:

Izbor niše

Prvi korak: uzmite parče papira i olovku i nabacajte sve ideje koje vam padnu na pamet (proces u narodu poznatiji kao brainstorming) odnosno sve stvari o kojima biste mogli da pišete. Pokretanje sajta zahtev sadržaj, pa ukoliko ne želite da plaćate nekog drugog da uređuje sadržaj sajta za vas, bilo bi dobro da se orjentišete na neku od oblasti vlastitog interesovanja. Bilo da se radi o hobiju, poslu kojim se bavite, bilo kakvoj stvari o kojoj znate više nego prosečan korisnik interneta. Ideje se takođe mogu naći u časopisima, na sajtovima za prodaju preko inerneta, TV reklamama i sl. Ukoliko više se određeni artikal ili usluga reklamira, utoliko je izvesnije da za istim postoji potražnja. Naravno, uvek možete kreirati sajt koji nema nikakav finansijski potencijal i verovatno uživati u ličnoj satisfakciji ukoliko ga dobro uradite, ali to već prevazilazi tematiku ovog teksta.

Ključne reči


Sledeći korak je izbor ključnih reči oko kojih će sajt biti formiran odnosno u potpunosti izgrađen da bi bio u optimizovan za pretraživače na internetu. U tome će nam pomoći, niko drugi do čika Google sam. Naime u okviru svog AdWords programa za reklamiranje na internetu pod tabom Alatke i analiza se nalazi alat za ključne reči:



Sam program je besplatan i može se koristiti i bez registracije, ali ukoliko imate otvoren Gmail nalog možete se preko njega automatski ulogovati i na AdWords. Elem, u polje za reč ili frazu sam uneo "uradi sam", prvo što mi je palo na pamet, u levom tabu sam izabrao exact, u podešavanjima na centralnom delu izabrao sve zemlje i sve jezike i ograničio na do 1000 pretraga mesečno, a u tabu ispod izabrao sortiranje po broju mesečnih pretraga opadajuće.

Šta nam to govori?

Mesečno oko 49 hiljada puta se upiše u pretraživač pojam koji sadrži tačno ove dve reči u istome redosledu: "uradi sam".
Kada se u tabu levo izabere "fraza" taj broj se penje i na 90 hiljada ali to već znači da se tu računaju i fraze tipa npr. "uradi sam kućicu za ptice", dok bi na broad pretrazi prolazilo i nešto tipa: "kako sam čovek da uradi domaći zadatak", te se broj pretraga penje i na 110 hiljada.

Tako da... imajte na umu da štiklirate Exact kućicu ukoliko želite da imate tačniju predstavu koliko prometa na internetu postoji za neku ključnu reč i koliko je to potencijalnih posetilaca vašeg sajta jednom kad ga napravite, i naravno uspešno pozicionirate na prvu stranu rezultata pretrage.
Namerno sam napisao tačniju predstavu zato što se rezultati googla ne smeju uzimati bezrezervno, jer se radi o uprosečavanju koji radi algoritam. Kako bilo, stekli smo neku predstavu o tome koliko prometa možemo da očekujemo za neku ključnu reč. Ali da bismo bili u prilici da monetizujemo taj promet neophodno je da se pozabavimo konkurencijom.
Kada sad ukucamo "uradi sam" sa navodnicima u google pretraživač, isti će nam vratiti 1,6 miliona rezultata, što će reći da se te dve reči u tom redosledu pojavljuju na 1,6 miliona stranica, malo mnogo hmm?
Verovatnoća da se novonapravljen sajt probije kroz tu šumu informacija i pozicionira na prvoj strani rezultata pretrage je da kažemo prilično tanka, u najmanju ruku. Takođe to je jedan vid orjentacije, ali je još bitnije to koji se sajtovi nalaze na prvoj strani i koji im je PR. U ovom slučaju PR nije skraćenica od public relations, nego page rank, googlova mera težine odnosno relevantnosti sajta za datu ključnu reč. Da bismo to odredili potrebno je da instaliramo u browser neki od dodataka koji nam to omogućuju. Besplatni su i lako se instaliraju. Ja lično koristim SEOquake zato što daje gomilu dodatnih informacija. Elem ukoliko je ključna reč preteška da se osvoji, odaberite neku drugu sugerisanu od googla. U konkretnom primeru "napravi sam" ima 3,600 mesečnih pretraga a kad se ukuca u pretrađivač vraća 230 hiljada rezultata, što je već znatno bolje od 1,6 miliona zar ne? Osim toga tu se već vidi par sajtova na prvoj strani koji imaju PR nula, što već deluje malo ohrabrujuće.

Bilo kako bilo, ukoliko želite da napravite sajt koji će u kratkom vremenu da se pozicinira na prvoj strani rezultata pretrage, a da možete  istovremeno da računate na pristojnu posećenost, idealna ključna reč bi trebala da ima oko 2 do 3 hiljade pretraga mesečno, ali ne više od 20-ak hiljada rezultata pretrage. To su neki iskustveni parametri koje sam našao iz različitih izvora, ali deluju smisleno.

Još jednu bitnu stvar treba imati na umu, a to je činjenica da količina potencijalnog saobraćaja ne garantuje monetizaciju. Prisustvo googlovih reklama na stranici za pretragu je definitivno dobar pokazatelj, ali se preporučuje da i sami pokrenete jednu AdWords kampanju ograničenog obima da biste se uverili da ciljani posetioci imaju nameru da potroše neki novac za datu ključnu reč.

Na kraju celog ovog postupka, kada su svi parametri usklađeni trebalo bi da imate glavnu ključnu reč i još nekoliko (bar 3) dodatne ključne reči, koje su svojevrsni derivati iste, a koje ponovo pronalazite tako što izabranu ključnu reč ubacite u alat za izbor ključnih reči. Sledeći korak je izbor domena i hostinga.



za više informacija posetite sajt zarada na netu

Нема коментара:

Постави коментар